Dit was het Grote Marketing Congres 2019!

Leuk dat je erbij was op 05 november 2019!
Op deze pagina vind je presentaties en artikelen van de sprekers (voor zover deze gedeeld mogen worden) én de foto’s die tijdens het event gemaakt zijn.

Tijdens het marketingpanel presenteerde Marieke van Echtelt van DVJ Insights de resultaten van de Grote Marketing Enquete 2019.

Lees alle interviews & verslagen rondom het 24Festival, het Grote Marketing Congres & de Effie Awards op Adformatie.nl

Raymond Cloosterman van Rituals vertelde over hoe je als bedrijf kan blijven vernieuwen. ‘We kijken altijd of we de regels van de categorie kunnen doorbreken.’

Hoe kruip je echt onder de huid van de consument? En hoe blijf je boven op de trends zitten? Begin 2019 werd de titel Marketing Talent of the Year overtuigend gewonnen door Erica van Vonderen-Hahn van Basic-Fit. Een echte topmarketeer met een grote gedrevenheid zorgt dat het bedrijf bovenop de trends zit.

Julie Jufe liet zien hoe bij AB InBev en bij Budweiser specifiek de afgelopen periode gewerkt is aan het marketingmodel van de toekomst door de opzet van Draftline, het inhouse agency van AB InBev.
(geen presentatie of artikel beschikbaar)

De rol van de CMO is steeds meer die van een Chief Collaboration Officer. Samenwerking tussen diverse disciplines is de enige route naar duurzame groei.
(geen presentatie om te delen)

Omdat we vaak meer leren van onze fouten dan van successen presenteerde Caren Wassink vanuit LINDA. “Foutje bedankt; 10 dingen die anders gingen dan bedoeld”. Ter vermaak, ter herkenning en misschien ook om iets van te leren. En mocht dit je niet hebben opgevrolijkt, bedenk dan dat er ergens ter wereld iemand aan een deur staat te trekken die je moet duwen.
(geen presentatie om te delen)

Hoe maximaliseer je waarde uit data en insights? Kees Wilbrink, liet zien hoe creatief omgaan met data en insights jou als marketeer verder kan helpen. Bekijk zijn presentatie hier!

Data is ons stuur en creativiteit is ons gaspedaal. Maar hoe zorg je voor een vlekkeloze samenwerking tussen deze twee ogenschijnlijke tegenpolen, zowel intern als extern? En hoe zetten we media zo in dat alle disciplines elkaar optimaal versterken?

Het was een fantastische avond afgelopen dinsdag 5 november, met prachtige Effie winnaars! In totaal zijn 15 cases in de prijzen gevallen: acht bronzen en vijf zilveren Effies, de twee gouden Effies gingen beiden naar TOTO. Nooit eerder won een adverteerder twee gouden Effies in hetzelfde jaar!

Alle winnaars van harte gefeliciteerd met jullie gewonnen Effie Awards!

Onder leiding van dagvoorzitter Diana Matroos gingen Swapfiets-oprichter Steven Uitentuis en Felyx-oprichter Quinten Selhorst in gesprek over disruptieve business modellen en over hoe je data en technologie voor je laat werken als marketeer.

Foto: Elisabeth Ismail

Waarom veranderen zo moeilijk is én… welke 3 stappen wel werken

Disruptie en het breken van de regels draaien in essentie om verandering. Maar iedereen met een beetje levenservaring weet dat écht veranderen – op je werk en thuis – helemaal niet makkelijk is.

Sfeerimpressie 2019