Brand Preference Center

Hogere brand preference is de snelweg naar groei

Een nieuwe generatie consumenten combineert hoge verwachtingen van merken met een sterk variërend aankoopgedrag. Waar merkvoorkeur de afgelopen decennia vooral de uitkomst was van bekendheid, reclame en promotie programma’s, was merkvoorkeur zelden de ambitie. Opvallend, gezien al vaker is aangetoond dat merkvoorkeur sterk correleert met marktaandeel. Waarom sturen maar weinig marketeers dan op het creëren van een voorkeurspositie bij de consument? Een belangrijke reden is dat er (nog) niet veel bekend is over merkvoorkeur als strategisch marketing instrument. Het Brand Preference Center heeft de ambitie op antwoorden te bieden op deze vragen. De focus ligt hierbij op drie gebieden

  1. Kennis: hoe werkt merkvoorkeur in het digitale tijdperk
  2. Inzicht: direct bruikbare inzichten om merkvoorkeur te vergroten en groei te versnellen
  3. Organisatie: ontwerpen van een lenige marketing organisatie met merkvoorkeur als een van de belangrijkste performance indicatoren