Programma | Dinsdag 5 november 2019

Klik op de grijze pijltjes om het programma uit te klappen.

Host| Diana Matroos

Journalist en mediapersoonlijkheid Diana Matroos is dit jaar de dagvoorzitter van het Grote Marketing Congres. Bekend van onder meer BNR ‘Beeldbepalers’ en het recente interview met Prins Constantijn

Hele dag Kleine Zaal Dagvoorzitter

Marketing Panel | Resultaten Grote Marketing Enquête

Onder leiding van host Diana Matroos gaat het Marketing Panel in gesprek naar aanleiding van 3 stellingen die Marieke van Echtelt presenteert op basis van de resultaten van de jaarlijke Grote Marketing Enquête

09.45  30 minuten Kleine Zaal Discussie

M-Talk | Hoe ik leerde om verandering te omarmen

Slaven Mandic legt op persoonlijke wijze uit hoe wendbaarheid nu meer dan ooit essentieel is voor de leiders van grote bedrijven.

10.15 15 minuten Kleine Zaal M-Talk

Bergman Clinics: van rebel tot marktleider.

De Transformatie van Bergman Clinics was de afgelopen jaren IJzersterk. Vanuit een sterke “Why”, via een brandhouse met goede kernwaarden, naar een integrale marketingstrategie en -communicatie die het merk voor altijd op de kaart heeft gezet. 

10.30 30 minuten Kleine Zaal Keynote

Zo blijft Rituals innoveren

Raymond Cloosterman over hoe je als bedrijf kan blijven vernieuwen. ‘We kijken altijd of we de regels van de categorie kunnen doorbreken.’

11.30 30 minuten Kleine Zaal Keynote

Interview | Erica van Vonderen – Hahn (Basic-fit)

Hoe kruip je echt onder de huid van de consument? En hoe blijf je boven op de trends zitten?

12.00 20 minuten Kleine Zaal Interview

Introducing Budweiser

Julie Yufe is vice president marketing Europe van AB-InBev. Julie deelt de ervaringen met het inhouse bureau Draftline dat AB-InBev eerder dit jaar is begonnen en de impact hiervan op marketing.

12.20 30 minuten Kleine Zaal Keynote

1A: Hoe verander je in hoog tempo een grote organisatie?

Hoe transformeren je snel in een klantgerichte marketing en advertising organisatie? Die vraag probeerde Marc Schoones in de afgelopen maanden te beantwoorden. Hij heeft  antwoorden, meer vragen en vooral veel geleerd.

14.00 40 minuten Kleine Zaal Expertsessie

1C: Meer grip op jouw mediamix met neuromarketing

Hoe trek je de aandacht van je doelgroep in het sterk versnipperde medialandschap?

14.00 40 minuten Spiegelzaal Expertsessie

1D: NextGen | Ignite or Ignore

In deze sessie presenteren trendwatcher Joeri Van den Bergh van InSites Consulting en Michel Palmen van Viacom Benelux hun laatste inzichten over jongeren en jongvolwassenen.

14.00 40 minuten Koorzaal Expertsessie

1E: Strategisch denken voor marketeers

In deze sessie leer je in sneltreinvaart hoe je jezelf als marketeer naar een hoger strategisch niveau kunt tillen.

14.00 40 minuten Dirigentenfoyer Expertsessie

1F: De magie van samenwerken.

In deze sessie vertelt Dominic Seldis, aanvoerder van de contrabassen in het Koninklijk Concertgebouworkest én begenadigd spreker over de manier waarop in het orkest verschillende disciplines samenwerken. Een unieke sessie aangeboden door Accenture Interactive over samenwerken onder begeleiding van piano en contrabas.

14.00 40 minuten LIER Expertsessie

2A: Foutje bedankt; 10 dingen die anders gingen dan bedoeld

Omdat we vaak meer leren van onze fouten dan van successen presenteert Caren Wassink vanuit LINDA. “Foutje bedankt; 10 dingen die anders gingen dan bedoeld”.

Ter vermaak, ter herkenning en misschien ook om iets van te leren. En mocht dit je niet opvrolijken, bedenk dan dat er ergens ter wereld iemand aan een deur staat te trekken die je moet duwen.

15.00 40 minuten Kleine Zaal Expertsessie

2B: Stop met doorslaan

Willem-Albert Bol zal zijn observaties op het marketingcommunicatie-vak met ons delen. Waar maken we ons met zijn allen druk over en is dat terecht?

15.00 40 minuten Koorzaal Expertsessie

2C: Hoe maximaliseer je waarde uit data en insights?

Kees Wilbrink, Commercieel Directeur van Sanoma, licht toe hoe creatief omgaan met data en insights jou als marketeer verder kan helpen.

15.00 40 minuten Spiegelzaal Expertsessie

2D: Online adverteren zonder consent

Ster en NPO stoppen vanaf 2020 met toestemming te vragen om advertentiecookies te plaatsen. Ster gaat alleen verder met targetten op basis van umfeld en gebruikt daarvoor machine learning. Daarnaast zullen Ster en NPO alle TV-commercials ondertitelen als gebruikers dat via Teletekstpagina 888 activeren.

15.00 40 minuten Julianafoyer Expertsessie

2E: Strategisch denken voor marketeers

In deze sessie leer je in sneltreinvaart hoe je jezelf als marketeer naar een hoger strategisch niveau kunt tillen.

14.00 40 minuten Dirigentenfoyer Expertsessie

2F: Het succes van 01 zijn.

Data is ons stuur en creativiteit is ons gaspedaal. Maar hoe zorg je voor een vlekkeloze samenwerking tussen deze twee ogenschijnlijke tegenpolen, zowel intern als extern? Viktor van der Wijk van Accenture Interactive neemt je samen met Christoph Liefländer van Takeaway.com mee in deze wereld van samenwerken.

15.00 40 minuten LIER Expertsessie

Artificial Intelligence in marketing

Gerenommeerd keynote spreker en digital/business transformation consultant Katie King zal vertellen hoe AI te benutten en de concurrentiekracht te behouden.

16.00 30 minuten Kleine Zaal Keynote

Dubbelinterview |  Quinten Selhorst (Felyx) en Steven Uitentuis (Swapfiets). 

Onder leiding van dagvoorzitter Diana Matroos gaan Swapfiets-oprichter Steven Uitentuis en Felyx-oprichter Quinten Selhorst in gesprek over disruptieve business modellen en over hoe je data en technologie voor je laat werken als marketeer.

Hoe scale-up felyx de deeleconomie versterkt met deelscooters.

Felyx is in staat gebleken een kapitaalintensief, operationeel uitdagend concept in korte termijn succesvol tot uitvoering te brengen waarmee ze direct bijdragen aan het versnellen van de energietransitie.

Swapfiets: Netflix voor fietsers

Swapfiets is begonnen om studenten te voorzien van een degelijke fiets met service. Nu is het bedrijf de grootste fietsbezitter van Nederland.

16.30 20 minuten Kleine Zaal Interview

Foto: Elisabeth Ismail

Waarom veranderen zo moeilijk is én…
welke 3 stappen wel werken

Bestsellerauteur, internationaal spreker en gedragswetenschapper, Ben Tiggelaar,  geeft inzicht en inspiratie op het gebied van leiderschap en verandering.

17.00 30 minuten Kleine Zaal Keynote