Vertrouwen is goed, (merk)voorkeur is beter.

Expertsessie | Ed Stibbe & Gabor Dani (Brand Preference Center)

Vertrouwen is essentieel voor een goed functionerende samenleving. Zonder vertrouwen in ons monetair systeem zou er bijvoorbeeld geen geld zijn en zouden wij nog in het tijdperk van de ruilhandel leven. Het vertrouwen wat wij nu allemaal kennen is echter een relatief nieuw begrip. Pas aan het einde van de Middeleeuwen ontstaan tijdens de renaissance. Dit vertrouwen heeft de mens een ongekende energie gegeven om te werken aan een betere toekomst. En met vertrouwen in de toekomst is ook het geloof in groei ontstaan.

Maar in hoeverre is vertrouwen wel een goede voorspeller voor groei? Er is weinig vertrouwen in bijvoorbeeld de grote banken, maar de winst en ook het aantal klanten stijgt al jaren. Hoe kan dat nou? Uit ons Brand Preference onderzoek wordt duidelijk dat groei, waar het marktaandeel betreft vooral gecorreleerd is aan de stijging van merkvoorkeur. Vertrouwen is daar weliswaar een onderdeel van maar slechts voor een beperkt gedeelte. In onze presentatie laten wij zien waarom juist merkvoorkeur de echte KPI voor groei zou moeten zijn.

14.00 40 minuten Dirigentenfoyer Expertsessie

< Overzicht sprekers