Het ‘Buzzfeed-model’, waarom het loont om veel niches toe te passen in je digitale strategie.

Expertsessie | Jaap Zessen (AD.nl)

Op AD.nl verschijnen iedere dag 600 artikelen en 50 video’s. Hoe zorg je er nu voor dat de juiste verhalen op de juiste momenten bij de juiste mensen terecht komen? Dit is de uitdaging van het team van Jaap van Zessen dat op de redactie van AD.nl werkt. Naast een goede nieuwsbriefstrategie, social media strategie en afspraken met de hoofdredactie, neemt Jaap je mee in zijn tips & tricks hoe data ervoor heeft gezorgd dat AD.nl dankzij de social kanalen de snelst groeiende nieuwssite van Nederland is geworden.

14.00 40 minuten Kleine Zaal Expertsessie

Jaap van Zessen

Jaap van Zessen is chef digitaal bij AD.nl en de regionale titels. In die rol is hij verantwoordelijk voor het vergroten van het digitale bereik. Als social media analist optimaliseerde hij Facebook, Twitter en Instagram om het nieuws daar te verspreiden en als eerste te vinden. Door slimme tools te gebruiken kun je als eerste zien wat trending is, viral gaat en welke invloed dit heeft op je timeline. Door zijn data analyses zijn onder andere de afvallers van Wie is de Mol? en Expeditie Robinson al jaren vroegtijdig opgespoord. Dit jaar zal een team van analisten via data het aantal bezoekers en videokijkers op AD.nl proberen te vergroten. Voor het AD presenteert Jaap De Social Podcast over ontwikkelingen op social media. Eerder werkte hij als media-analist bij Buzzcapture waar hij analyses maakte voor merken als Heineken, KNVB, NS en ING.

< Overzicht sprekers