Doet marketing ertoe?

Keynote | Ruud Frambach (Vrije Universiteit Amsterdam)

Doet marketing ertoe?

Naar aanleiding van zijn nieuwste boek verzorgt Ruud Frambach een keynote op het Grote Marketing Congres. 

Is marketing misleiding en geldverspilling? Dit beeld kan ontstaan als marketing verkeerd wordt ingezet. Zonde, want marketing heeft de potentie zeer waardevol te zijn. Ruud Frambach laat zien hoe.
Op korte termijn resultaat behalen is nog steeds te vaak het doel van marketingactiviteiten. Hiervoor wordt altijd een prijs betaald, op langere termijn ook door marketing zelf. Dat ondermijnt het vertrouwen in het vak en beperkt de belangrijke en vooral waardevolle rol die marketing kan spelen. Als ze goed wordt ingezet, kan marketing waarde creëren voor afnemers en tegelijkertijd waarde realiseren voor bedrijven, aandeelhouders en de maatschappij. Er valt nog veel winst te behalen, zowel voor ervaren marketeers als voor organisaties waar marketing nauwelijks een rol speelt. Vanuit een sterke focus op de praktijk en gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten laat dit boek zien hoe marketing aantoonbaar waarde kan bieden voor organisaties en hun stakeholders.

10.05 30 minuten Kleine Zaal Keynote

Ruud Frambach

Ruud Frambach is hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam, School of Business and Economics. Hij is naast zijn wetenschappelijke publicaties onder meer bekend van de boeken Marketing aan de top (winnaar PIM Marketingliteratuurprijs) en Marketingstrategie. Frambach was jarenlang actief binnen het NIMA, onder meer als voorzitter van het Examencollege. Daarnaast bekleedde hij verschillende advies- en toezichtfuncties, onder andere als lid van de Raad van Commissarissen van woningbouwvereniging Sint Trudo in Eindhoven. Eerder was hij verbonden aan Tilburg University en TIAS School for Business and Society, de Universiteit Gent en Vlerick Business School en was hij visiting scholar aan de University of Southern California in Los Angeles.

< Overzicht sprekers