AdScan: Hoe een robot bij kan dragen aan het succes van je campagne

Expertsessie | Rick Hoving en Patricia Sonius (Ster)

Dat je creatie essentieel is voor het succes van je campagne weten we allemaal. Moeilijker wordt het echter om te bepalen wie het beste de kwaliteit van jouw commercial kan beoordelen. Kan je bouwen op je eigen onderbuikgevoel? Of vertrouw je op de mening van je managementteam of een panel van consumenten?

Die laatste is veelal de meest betrouwbare, aan consumenten wil je jouw product of dienst immers verkopen. Maar ziet de consument echt alles? Welke consument heeft je ooit teruggegeven dat de opvolging van shots te langzaam was? Bovendien is een panel inhuren vaak een duur en langdurige proces, wat we in onze snelle marketingwereld niet altijd kunnen inplannen.

Ster deelt op 24festival welke inhoudelijk elementen belangrijk zijn voor welke doelstelling en introduceert AdScan: een robot die een inhoudelijke analyse op jouw creatie loslaat en binnen 10 minuten advies uitbrengt over sterktes en zwaktes van je commercial. AdScan is een gratis tool en combineert door middel van machine learning historische paneldata, computer vision en slimme algoritmes om zo tot een analyse te komen. AdScan geeft zelfs advies over de best te gebruiken muziek. Leg jij straks het vertrouwen in handen van een robot?

15.00 40 minuten Spiegelzaal  Expertsessie

Rick Hoving & Patricia Sonius

Patricia Sonius-Kruiniger
Patricia is met haar universitaire achtergrond in Marketing en enorme nieuwsgierigheid haar carrière gestart bij onderzoeksbureau InSites Consulting. Daar heeft ze voor vele media en FMCG klanten de consument laten spreken en aan de hand van inzichten en concrete vervolg stappen geholpen om deze merken te laten groeien. Haar drang om elke dag iets nieuws te leren en hiermee collega’s en klanten te inspireren heeft haar richting Ster gebracht. Inmiddels is ze werkzaam als teammanager Research & Development bij Ster, waar ze zowel klanten & collega’s inspireert met interessante inzichten als de klanten van Ster zelf een stem wil geven in de organisatie. Ook privé blijft Patricia genieten van het observeren van gedrag, wat ze graag doet wanneer haar dochtertje van 1,5 rond dwarrelt. Daarnaast spendeert ze graag haar vrije tijd in de Cross Fit box, samen met haar man Martijn.

Rick Hoving
Rick studeerde vier jaar geleden af aan de geesteswetenschappenfaculteit van de UvA. Hij deed daar onderzoek naar hoe de database het narratief vervangt in transmediale verhalen. Als een alpha met een béta-randje is hij daarna gestart op de Researchafdeling van Ster. Nu houdt hij zich bezig als projectmanager Development & Data Science met het ontsluiten van grote datastromen door middel van machine learning om zo processen te optimaliseren en tot nieuwe inzichten te komen. Eén van zijn doelen is om met nieuwe technologieën diensten en producten voor iedereen beschikbaar te maken. Rick woont samen met zijn vriendin en hun hond en kat in Amsterdam-Oost.

< Overzicht sprekers