Ignite or Ignore

Tijd volgt 35 minuten Zaal volgt Expertsessie

Vandaag presenteren trendwatcher Joeri Van den Bergh van InSites Consulting en Michel Palmen van Viacom Benelux hun laatste inzichten over jongeren en jongvolwassenen. Viacom geeft haar laatste inzichten uit hun meest recente Nederlandse jongerenonderzoek: wat is hun kijk op de wereld, hoe navigeren ze door de overvloed aan content- en entertainmentmogelijkheden en welke rol spelen merken in dat proces. Joeri Van den Bergh laat zien wat merken kunnen leren van succesvolle influencers die continu tijd ‘verdienen’ van jongeren en hen op hun YouTube, TikTok en Instagram houden. Hoe blijf je als merk op de radar van jongeren en hoe zorg je dat jouw merk in de huidige ‘attention economy’ niet wordt geskipt…

Joeri Van den Bergh, co-founder & nextgen expert InSites Consulting
Joeri is co-founder, managing partner and NextGen expert at InSites Consulting. He has extensive experience of all aspects of branding, marketing and advertising to kids, teens and young adults. His clients include global customers such as AB InBev, Coca-Cola, Spotify, Ferrero, Red Bull, IKEA, Converse, Nestlé, AXA and Procter & Gamble for whom he has provided research and advice on how to target the youth market. He is an awarded global thought leader and marketing author on the impact of Millennials and Generation Z on marketing and business and on consumer trends and futurism. His best-selling marketing book How Cool Brands Stay Hot: Branding to Gen Y and Z has been awarded several times (a.o. The American Marketing Association Book Prize). As a marketing professor at 1 of Europe’s leading business schools (Vlerick) Joeri is continuously updating his insights and foresights on consumer behavior in a fast changing world. 

Michel Palmen, Head of Advanced Marketing Solutions Viacom Benelux
Michel Palmen is marketeer in hart en nieren. Hij begon zijn carrière in het jaar 2000 als Marketing Manager bij Radio 538 waar hij aan de wieg stond van de acceleratie en professionalisering van de marketingafdeling van 538. Na Radio 538 was hij 10 jaar werkzaam bij The Coca-Cola Company waar hij diverse lokale en internationale marketingrollen vervulde met als eindpunt marketingverantwoordelijkheid voor Coca-Cola Zero in Noordwest Europa. In 2013 keerde hij terug in de mediawereld als Head of Marketing bij FOX International Channels in de Benelux (oa. FOX, FOX Sports, National Geographic en 24Kitchen) en later als Director Entertainment Marketing bij Liberty Global. Sinds eind 2018 is Palmen werkzaam als Head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom Benelux waar hij zijn marketing en media expertise toepast voor vernieuwende en strategische brand partnerships op het vlak van content marketing.