Hoe ik leerde om verandering te omarmen

10.15 15 minuten Kleine Zaal M-Talk

En hoe TMG dat nu ook aan het leren is. Slaven Mandic (1984) is Director of Advertising bij Telegraaf Media Groep (TMG) en CEO van Wayne Parker Kent. Ruim acht jaar geleden richtte Mandic Wayne Parker Kent mede op; een digital publisher met een breed aantal zelfontwikkelde mediamerken. Onder leiding van Mandic groeide het bedrijf binnen een aantal jaren uit tot een creatieve voorloper in de markt met een portfolio dat miljoenen Nederlanders bereikte.

Mandic verkocht Wayne Parker Kent begin 2019 aan Telegraaf Media Groep; het mediabedrijf waar hij, naast zijn CEO-schap bij Wayne Parker Kent, inmiddels zelf verantwoordelijk is voor alle advertentie gerelateerde zaken. De aanloop naar deze succesvolle carrière in de media verliep op z’n zachtst gezegd onorthodox. Mandic ontvluchtte op achtjarige leeftijd met zijn familie het door oorlog geteisterde Kroatië. In Nederland bracht Mandic zo’n 5 jaar van zijn jeugd door in verschillende asielzoekerscentra door heel het land. Een periode in zijn leven waarin  de geboren Serviër leerde boven alles wendbaar te blijven. Op het Grote Marketing Congres legt Mandic op persoonlijke wijze uit hoe die wendbaarheid nu meer dan ooit essentieel is voor de leiders van grote bedrijven.